ALEVİLERİ YANLIŞ GÖSTERMEK BU KEZDE BOYALI PROF. BEYAZ’DAN GELDİ! Size özetleyeyim Alevileri; 15.16. Dönem CHP Erzincan Milletvekili |
Konu Hakkında Bana Gelen E-Mail: Size email göndermek üzere bilgisayar başına geldiğimde sizin iletinizi okudum. O adama değil Prof. ümmilik dahi iltifat olur.Bu bakımdan ben hiç değer vermiyorum.Esasen aynı saatlerde KANALTÜRK’ün aynı saatlerdeki 5.BOYUT programını izliyordum. Bu yaz kısmet olursa sizinle ALEVİ-Şii ve BEKTAŞİLİK ile ilgili bazı konularda aydınlanmak için fikir alışverişi yapmak istiyorum. Bu duygu ve düşüncelerle bayramınızı kutlar hepinize mutluluk ve esenlikler dilerim. ÜMİT DİRİK |
Ümit DİRİK’ten Gelen E-Mail’e Cevabım: Ümit’ciğim, yazıyı almışsın ama hakkında yorum yapmamışsın.Ben değerlendirmeni beklerdim. Alevilik ne Şii nede sünniliktır. Bazıları Şiilliğe yakın görüyorsada, gerçekle ilgisi yok. Sadece Ehlibeyt sevgisinde birleşirler, ama diğer inançlarda uzaklaşırlar. Örneğin İslamın 5 şartında da ayrı görüştedirler. Şii’lerin katılığı, Sünni Hanefilerden daha koyudur. O nedenle, Aleviler, Şiilere Sünnilerden daha uzaktır. Sadece 12 İmam sevgisi hariç. İran’lı lar, bir zamanlar, bizim Diyanete,” Bu Alevileri ya siz Sünnileştirın, yada bırakın biz Şiileştirelim.” demişlerdir. Alevi: Anadolu’da harmanlanmış (Horasan-Türkmenistan) Türkmenlerinin (Alevi-Bektaşi-Kızılbaş) deyişik bir İslami yorumudur. İslamın 5 Şartına uymadığı için,dar görüşlü ulemaca tepki ile karşılanmıştır hep. Ama buna karşın O Allah-Muhammet-Ali demeye devam etmiş, Hacı Bektaş öğretisinden ödün vermemiştır. “Bilimle gidilmiyen yolun sonu karanlıktır.” Diyen Haci Bektaş Veli’nin işareti ile Atatürk’ün,” Hayat ta en hakiki mürşit ilimdir.” buyruğu 500 yıl sonra nasıl örtüştüğü, apaçık görülmektedir. Bu da Alevilerin, Tanrı-Us-Bilim doğrultusundaki Çağdaş Öğretilerini göstermektedir. ELİNE-DİLİNE-BELİNE ana teması başka hangi öğretide var? Başka yerde bu temel kuralı bulamassınız. Bağnazlığı, tutuculuğu olmayan bir inanç süreci değilmi? Cem Evleri bu inancın yorum yeri değilmi? Asırlarca yasak olduğu için yer altında yapılan Cemler, bugün açıkça yapılıyor diye Diyanet buna neden kaşı, anlaşılamıyor. Caminin yanında kilise, havra oluyor da, Cemevi neden ve niçin olmuyor. Tutucu bu iktidar, ayrım simgesi TÜRBAN’a özgürlük isterken, Cemevlerine neden yasallık tanımıyor.Buna şaşmazmısınız? Ama kervan yürüyecek. Atatürk İlkeleri yolumuzu aydınlatmaktadır kuşkusuz. NURETTİN KARSU |
Prof. Beyaz’a Cevap
31 Aralık 2006